"Trzeźwe Przewozy" - podsumowanie
Dziś w godzinach porannych żywieccy policjanci kontrolowali stan trzeźwości kierujących autobusami, busami i pojazdami nauki jazdy. Ujawniono 4 kierujących na podwójnym gazie, szczęście w nieszczęściu, że nie byli to prowadzących autobusy i busy.
Dziś w godzinach porannych żywieccy policjanci kontrolowali stan trzeźwości kierujących autobusami, busami i pojazdami nauki jazdy. Ujawniono 4 kierujących na podwójnym gazie, szczęście w nieszczęściu, że nie byli to prowadzących autobusy i busy.
Działania trwały od godziny 4.00 do 8.00. Ich celem było ujawnianie i uniemożliwianie jazdy pod wpływem alkoholu kierującym pojazdami komunikacji publicznej oraz transportu prywatnego osób. W różnych miejscach powiatu mundurowi kontrolowali autobusy, busy przewożące pasażerów i pojazdy nauki jazdy. Na kierowcach tych pojazdów spoczywa szczególna odpowiedzialność. Zdarzenia drogowe z ich udziałem powodują bowiem zagrożenie dla znacznej liczby użytkowników dróg.
Policjanci sprawdzali stan trzeźwości kierujących oraz posiadanie przez kierowców uprawnienia do prowadzenia pojazdów komunikacji publicznej, a także wszelkie inne wymagane przepisami dokumenty.
Niechlubny rekord pobił 53-letni mieszkaniec Jeleśni, który kierował sam VW. W jego organizmie policjanci stwierdzili 0,96 promila. Zatrzymany został także kierowca Audi, 39-letni mieszkaniec Jeleśni, w jego organizmie stwierdzono 0, 71 promila alkoholu. Ponadto zatrzymano jeszcze dwóch kierujących po użyciu alkoholu.
Zagrożenie ze strony kierujących pod działaniem alkoholu na żywieckich drogach wciąż jest wysokie. Świadczą o tym wyniki prowadzonych kontroli stanu trzeźwości, a także, co jest niechlubne udział nietrzeźwych w zdarzeniach drogowych. W dalszym ciągu policjanci będą prowadzić wzmożone kontrole stanu trzeźwości kierujących.
Z nietrzeźwymi „za kołkiem” można walczyć w różny sposób. Pomaga w tym restrykcyjnie prawo, które uznaje kierowanie w stanie nietrzeźwości za przestępstwo. Jednak kluczem do sukcesu w walce z tym zjawiskiem jest brak społecznego przyzwolenia na siadanie osób po spożyciu alkoholu za kierownicę.