Wiadomości

Uwaga na oszustów podających się za pracowników banków

Data publikacji 31.08.2021

Ostrzegamy przed osobami, które podczas rozmowy telefonicznej podają się za pracowników banków i w czasie rozmowy informują o podejrzanych przelewach na koncie. W celu ich blokady zalecają zainstalowanie aplikacji lub też w inny sposób wyłudzają dane do bankowości internetowej, a następnie bądź dokonują przelewów bądź też uruchamiają kredyt na koncie rozmówcy. Po raz kolejny apelujemy o ostrożność i rozwagę! Pamiętajmy, że osoba z którą rozmawiamy nie musi być tą, za którą się podaje.

Po raz kolejny ostrzegamy przed telefonami od osób, które podają się za pracowników banków i powołując się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają osoby do podania poufnych danych do bankowości lub też do zainstalowania na urządzeniu aplikacji do zdalnej weryfikacji.

Przypominamy, że:

  • Pracownicy banków nie wymagają instalacji na urządzeniach, z których klienci logują się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
  • Pracownicy banków podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą o podanie pełnych haseł lub loginów dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).
  • Pracownicy banków nie proszą o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto czy też podania kodów BLIK.

Kolejny raz apelujemy o ostrożność i rozwagę! Pamiętajmy, że osoba z którą rozmawiamy nie musi być tą, za którą się podaje.

Powrót na górę strony